MKTG NaM - pasek na kartach artykułów

Kolejny krok w kierunku S10. Przyjęto uchwałę z apelem do premiera w sprawie budowy drogi przy Płocku

Damian Kelman
Damian Kelman
Wojciech Matusik
Podczas dzisiejszej sesji rady miasta został przyjęty apel do prezesa rady ministrów, ministra infrastruktury i parlamentarzystów w sprawie projektowania i budowy drogi ekspresowej S10 w bliskim sąsiedztwie Płocka w związku z ogłoszeniem przetargu.

Przetarg Generalnej Inspekcji Dróg Krajowych i Autostrad

Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad ogłosiła niedawno przetarg na opracowanie studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowego wraz z decyzją środowiskową przyszłej drogi ekspresowej S10. W ramach zamawianych opracowań powstanie dokumentacja, która prezentować będzie przebieg drogi ekspresowej od autostrady A1 w okolicach Włocławka do aglomeracji Warszawskiej. Na ofertę odpowiedziało osiem firm i konsorcjów. Złożyły one oferty opiewające na kwoty od 13,7 do 40,5 mln zł. Budżet GDDKiA wynosi ok. 25,8 mln zł.
Pełna lista ofert:

  • Konsorcjum TPF (lider), Databout (partner) - 13 382 400 zł
  • Multiconsult Polska - 13 727 754,48 zł
  • Transprojekt Gdański - 14 883 000 zł
  • IVIA - 15 190 500 zł
  • TRAKT - 16 965 205,50 zł
  • Mosty Katowice - 19 802 188,20 zł
  • Biuro Projektowo-Badawcze Dróg i Mostów Transprojekt-Warszawa - 24 539 562,72 zł
  • Europrojekt Gdańsk - 40 540 831 zł

Apel miasta

Podczas dzisiejszej sesji rady miasta przyjęto jednogłośnie decyzję w sprawie uchwały o apel do prezesa rady ministrów, ministra infrastruktury i parlamentarzystów Ziemi Płockiej w sprawie projektowania i budowy drogi ekspresowej S10 w bliskim sąsiedztwie Płocka w związku z ogłoszeniem przetargu. Poniżej treść apelu.
Płock jest najgorzej skomunikowanym ponad stutysięcznym miastem w Polsce. Nie posiada połączenia kolejowego z Warszawą. W pobliżu Płocka nie przebiega żadna autostrada ani droga ekspresowa. Płock nie posiada również obwodnic, mimo iż przez miasto przebiegają dwie drogi krajowe: Dk60 i DK62. Jednocześnie w Płocku znajduje się największy zakład przemysłowy w Polsce, a także - największa koncentracja zakładów dużego ryzyka wystąpienia awarii przemysłowych. Znaczna część produktów chemicznych z tych zakładów dystrybuowana jest autocysternami przez tereny zurbanizowane i stwarzya tym samym zagrożenie w miejscach zamieszkania.
Zaniedbania dotyczące infrastruktury komunikacyjnej w pobliżu Płocka sięgają kilkudziesięciu lat. Najwyższy czas to zmienić.
Jednym z priorytetów Płocka jest wybudowanie nowej drogi ekspresowej S10 w bezpośredniej bliskości miasta.
Płock zlokalizowany jest nad Wisłą. 95 procent mieszkańców miasta mieszka na prawym (północnym) brzegu rzeki. Zabudowa prawobrzeżnej częsci miasta ma charakter liniowy: wschód - zachód. Zabudowa aglomeracji płockiej ciągnie się od gminy Słupno i gminy Radzanowo po wschodniej stronie miasta, przez Płock, do gminy Stara Biała w zachodnim sąsiedztwie. łącznie mieszka na tym obszarze około 150 tysięcy osób.
Specyfika miasta z ogromnym zakładem rafineryjno-petrochemicznym podpowiada budowę obwodnicy wschód - zachód po północnej stronie Płocka i Orlenu. Najbardziej ekonomicznym rozwiązaniem byłaby budowa drogi ekspresowej S10 w taki sposób, aby na płockim odcinku pełniła ona rolę obwodnicy miasta.
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad ogłosiła przetarg na wykonanie studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowego nowego przebiegu drogi ekspresowej S10 pomiędzy Toruniem a aglomeracją warszawską. To bardzo dobry moment, aby jej przebieg w okolicy Płocka przeanalizować bardziej kompleksowo, z uwzględnieniem specyfiki okolic Płocka i ewentualnych kolejnych niezbędnych inwestycji publicznych. Oprócz aspektów technicznych, ekonomicznych i środowiskowych należy wziąć również pod uwagę kwestie bezpiezeństwa w tym zapobieganie potencjalnym skutkom zdarzeń kryzysowych mogących wynikać ze specyfiki działalności PKN ORLEN S.A. i firm współpracujących.
Mając na względzie powyższe fakty, w imieniu mieszkańców Płocka prosimy i apelujemy o zaprojektowanie przyszłej trasy S10 w bezpośrednim sąsiedztwie miasta w taki sposób, aby pełniła ona jednocześnie rolę obwodnicy aglomeracji płockiej.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Pierwszy trening kadry Michała Probierza przed EURO 2024

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na plock.naszemiasto.pl Nasze Miasto