Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Miliony na toruńskie tramwaje

(gaz)
UMT
Toruń otrzyma ponad 42 mln zł z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego na rozwój komunikacji tramwajowej. 3 listopada 2010 r. prezydent Torunia Michał Zaleski podpisał w Urzędzie Marszałkowskim umowę, która przewiduje m.in. postanie linii tramwajowej na Bielany.

Prace nad projektem rozwoju sieci tramwajowej w Toruniu rozpoczęły się w styczniu 2007 r. Toruński samorząd zdecydował się inwestować w tę formę komunikacji publicznej, ponieważ transport szynowy jest najmniej uciążliwy dla środowiska naturalnego i jako taki jest szczególnie wspierany przez Unię Europejską. We wrześniu 2008 r. prezydent Torunia podpisał z marszałkiem preumowę, która zagwarantowała unijne wsparcie dla toruńskiego projektu z Regionalnego Programu Operacyjnego.

Łącznie koszt projektu w latach 2007-2015 oszacowano na kwotę 84 mln 784 tys zł, z czego dofinansowanie z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego wynosi 42 mln 135 tys. zł, natomiast wkład własny Gminy Miasta Toruń to 42 mln 649 tys zł. Płatności za realizację projektu przewidywane są do 30 czerwca 2015 r.

Do 2009 r. wykonano modernizację sześciu wozów taboru tramwajowego, zmodernizowano przystanek przy ul. Konopnickiej, wykonano dokumenty związane z przygotowaniem projektu (wstępne studium wykonalności, programy funkcjonalno-użytkowe, raport oceny oddziaływania na środowisko, studium wykonalności), przeprowadzono konsultacje społeczne oraz kampanię informacyjną i promującą projekt. Koszt dotychczas wykonanych prac wyniósł 4 mln zł. Teraz projekt wkracza w główną fazę, a inwestycje w terenie mają się zakończyć do wiosny 2015 r.
Projekt pn. "Rozwój sieci komunikacji tramwajowej w Toruniu w latach 2007-2013" składa się z czterech podprojektów:
•Podprojekt I - System zarządzania ruchem drogowym w Toruniu (realizacja w latach 2008-2012);

- budowa systemu zarządzania ruchem drogowym;
- przebudowa i budowa systemu sygnalizacji świetlnej uwzględniającego priorytet dla komunikacji tramwajowej;
- budowa i przebudowa przystanków tramwajowych dla potrzeb obsługi taboru niskopodłogowego.

•Podprojekt II - System informacji pasażerskiej w czasie rzeczywistym (realizacja w latach 2010-2012);

- system informatyczny do zarządzania rozkładem jazdy komunikacji miejskiej, umożliwiający wprowadzanie i edycję wszelkich danych sieciowych i liniowych;
- zaprojektowanie i wdrożenie systemu informacji przystankowej.

•Podprojekt III - Trasa tramwajowa do UMK na osiedlu Bielany (realizacja do 2013 r.)

- budowa linii tramwajowej na Bielany,
- powiązanie linii tramwajowej na Bielany z linią na Rubinkowo (skrzyżowanie linii tramwajowej w Alei Solidarności),
- modernizacja pętli Olimpijska dla potrzeb obsługi linii do UMK na Bielany.

•Podprojekt IV - Modernizacja taboru do obsługi linii tramwajowej.
Projekt został wpisany na listę projektów kluczowych Regionalnego Programu Operacyjnego dla Województwa Kujawsko-Pomorskiego na lata 2007 - 2013 (Oś priorytetowa 1: Rozwój infrastruktury technicznej, Działanie 1.2 Infrastruktura transportu publicznego).Źródło:www.torun.pl

Wiesz coś więcej? Napisz do nas
Poinformuj nas o imprezie
Dodaj swój obiekt do bazy

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Uwaga na chińskie platformy zakupowe

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na kujawskopomorskie.naszemiasto.pl Nasze Miasto