Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Najczęściej pisali o Toruniu

(gaz)
archiwum
Toruń skupiał największą uwagę mediów spośród kandydatów do tytułu Europejskiej Stolicy Kultury w 2016 r. – wynika z raportu "Coolturalne Miasta" przeprowadzonego przez firmę Press-Service Monitoring Mediów. Na drugim miejscu w rankingu uplasowała się Łódź, a za nią Katowice.

Badanie przeprowadzono na podstawie materiałów prasowych zebranych w okresie od listopada 2009 do sierpnia 2010. Artykuły pochodzą z monitoringu ponad tysiąca tytułów prasy ogólnopolskiej, regionalnej, branżowej i specjalistycznej. W analizowanym okresie o Toruniu ukazało się łącznie 936 publikacji, o Łodzi 619, o Katowicach 512, o Bydgoszczy 479, a o Gdańsku 472 publikacje.
Toruń zgłosił się do rywalizacji o miano ESK 2016 jako pierwsze miasto w Polsce. Może też pochwalić się poparciem Krakowa – ESK 2000. Do konkursu staje pod hasłem "Wszechświat kultury", odwołując się zarówno do dziedzictwa urodzonego w Toruniu astronoma Mikołaja Kopernika, jak i różnorodności podejmowanych tu działań kulturalnych. Na liście wyróżniających Toruń imprez jest unikatowy Festiwal Światła Skyway, festiwal kina niezależnego ToffiFest czy festiwal Art Moves.
Łącznie między listopadem ub. r. a sierpniem br. ukazało się 3,1 tys. publikacji o konkursie ESK 2016, z czego aż 91,3 proc. w prasie regionalnej, a jedynie 8,7 proc. w prasie ogólnopolskiej. W tym czasie najwyższy ekwiwalent reklamowy publikacji uzyskał Toruń (6,3 mln zł), Warszawa (5,8 mln zł) i Gdańsk (5,4 mln zł). Stolica zajęła wysokie miejsce, mimo że pojawiło się o niej zdecydowanie mniej tekstów i były to w 85 proc. wzmianki (jej wysoki ekwiwalent reklamowy wynika z tekstów w mediach wysokonakładowych o ogólnopolskim zasięgu).
- Fakt, że udział polskich miast w procesie kandydowania do tytułu Europejskiej Stolicy Kultury wywołał tak dużą intensywność publikacji w mediach, oceniam bardzo pozytywnie - komentuje Anna Proszowska-Sala, dyrektor zarządzająca CityBell Consulting. - Dla miast starania o tytuł ESK 2016 stały się okazją do zaprezentowania za pośrednictwem mediów swojej oferty kulturalnej, nowych projektów, inicjatyw, wzbudzenia dyskusji społecznej dotyczącej miejsca i kształtu kultury w strategicznym rozwoju danego miasta i zaangażowania do tego procesu mieszkańców. Fakt, że w mediach pojawiło się tyle informacji, rankingów, porównań działa dopingująco i inspirująco, również na te miasta, które w konkursie nie stratują. Raport odzwierciedla także znaczenie umiejętnie realizowanych działań public relations i publicity. Te miasta, które w sposób zaplanowany, stały, konsekwentny realizują działania komunikacyjne osiągają lepsze rezultaty wizerunkowe mierzone jakością publikacji medialnych, poziomem zrozumienia i poparcia dla celów i strategii danego miasta wśród opinii publicznej i jej liderów.
Źródło: PRESS oraz raport "Coolturalne Miasta" Press-Service Monitoring Mediów

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Co dalej z limitami płatności gotówką?

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na kujawskopomorskie.naszemiasto.pl Nasze Miasto