Do konkursu zgłoszono ponad 260 projektów. Wyższa Szkoła Gospodarki o grant na realizację studenckiej kampanii społecznej, walczyła już po raz drugi i po raz drugi...wygrała.
W ubiegłym roku studenci socjologii przygotowali i zrealizowali kampanię społeczną ”Bydgoszcz świeci przykładem”. Namawiano wówczas do oszczędzania energii elektrycznej, a podczas happeningu stare żarówki wymieniane były na energooszczędne świetlówki.
W tym roku WSG będzie zachęcać Bydgoszczan oraz młodzież licealną z terenu 3. województw do oszczędzania wody w naszych własnych gospodarstwach domowych, podczas najprostszych czynności.
Dla młodzieży przygotowany został konkurs na najlepszy slogan kampanii społecznej ,a dla wszystkich Bydgoszczan zaplanowano na Dzień Ziemi, happening podczas którego rozdawany będzie symbol kampanii – kubeczek na wodę z którego powinniśmy korzystać podczas powszechnej czynności, jaką jest mycie zębów.
Działania projektowe dotyczą między innymi oszczędności możliwych do uzyskania w każdym gospodarstwie domowym, poprzez wdrożenie codziennych dobrych nawyków. Chodzi o najprostsze czynnościach domowe, które mogą przynieść oszczędności.
Przewiduje się następujące działania :
1) opracowanie przez III rok socjologii projektu badawczego dotyczącego naszych aktualnych nawyków w obszarze oszczędzania wody (metoda ”ukrytej obserwacji” przeprowadzona na próbie co najmniej 200 osób )
2) opublikowanie wyników projektu badawczego na stronie internetowej projektu
3)konkurs dla uczniów szkół średnich terenie 3 województw. Konkurs dotyczyć będzie opracowania sloganu reklamowego dla społecznej kampanii promocyjno-informacyjnej KROPLA WODY W MORZU POTRZEB
4)przeprowadzenie lekcji „wodnej” czyli nad wodą o wodzie dla grupy najaktywniejszych 40 licealistów biorących udział w projekcie
5) Wielki finał czyli happening w Bydgoszczy przygotowany przez międzywydziałową grupę studentów WSG (Amfiteatr przy spichrzach)Tydzień przed happeningiem na moście przy ul. Mostowej zostanie wywieszony banner promujący ideę oszczędzania wody, wraz z zaproszeniem na happening. Podczas happeningu wykorzystamy prace konkursowe młodzieży liceów ogólnokształcących ,dotyczące opracowania sloganu reklamowego dla prowadzonej akcji.
Wszyscy, którzy zechcą włączyć się do akcji oszczędzania wody zostaną poproszeni o złożenie podpisu na specjalnej deklaracji (duży format: 2 x 1 m) i zawiązanie węzełka na linkach przywiązanych do balustrady mostu na Brdzie przy ul. Mostowej w Bydgoszczy. Będzie to „bydgoskie” pismo węzełkowe. Swoista deklaracja pamięci ,która przekazana zostanie do Muzeum Bydgoskiego Węzła Wodnego. Wcześniej „węzełkowe” deklaracje zbierane będą wśród studentów WSG. Punktem kulminacyjnym imprezy będzie zawiązanie węzła żeglarskiego przez Sekcję Żeglarską AZS WSG – lina od balustrady do balustrady. Ma to symbolizować oszczędność całego miasta: Bydgoski Węzeł Wodny. Uczestnicy otrzymają także gazetę okolicznościową (format A3 składane na A4) informującą o celu akcji, o roli wody w życiu naszego miasta o podstawowych zasadach dotyczących oszczędzania.
Strefa Biznesu: RPP zdecydowała ws. stóp procentowych? Kiedy obniżka?
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?