Seminarium bokserskie w Świeciu
Na telefon 40-latka zadzwonił nieznany mu mężczyzna, podając się za pracownika banku. Zapytał, czy zrealizował przelew, dając do zrozumienia, że ktoś mógł dobierać się do jego oszczędności. 40-latek zaprzeczył, po czym usłyszał, że jego konto nie jest bezpieczne i ktoś próbował zaciągnąć w jego imieniu kredyt. Następnie rozmowa została przekierowana do innego „pracownika banku”. Tym razem, odezwała się kobieta. Poinformowała mężczyznę, że musi przelać swoje pieniądze na bezpieczny rachunek bankowy. 40-latek będąc przekonany, że chroni swoje oszczędności przed przestępcami, wykonał transakcje na łączną kwotę blisko 50 tysięcy złotych. Dopiero po kilku godzinach zorientował się, że został oszukany.
- Oszuści działają w sposób bezwzględny. Umiejętnie manipulują rozmową tak, by uzyskać, jak najwięcej informacji i wykorzystać ufność przede wszystkim starszych osób. Pamiętajmy, że musimy mieć się na baczności, zwłaszcza w sytuacji gdy chodzi o nasze pieniądze i dane wrażliwe - upomina Joanna Tarkowska, rzecznik prasowy Komendy Powiatowej Policji w Świeciu. - Za każdym razem, gdy proszeni jesteśmy o wykonanie transakcji z naszego rachunku bankowego, przekazanie danych służących do logowania na konto bądź gotówki nieznanej nam osobiście osobie, jest to potencjalne oszustwo. Warto dwa razy zastanowić się i dokładnie wszystko sprawdzić przed wykonaniem czynności zleconej nam przez głos w słuchawce, aby nie stracić życiowych oszczędności – dodaje.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?