Cel konkursu
Celem konkursu jest stworzenie plakatu, który ma zwrócić uwagę na znaczenie lokalnych zabytków dla poczucia wspólnotowości. Organizatorzy chcą uświadomić, że zabytki to nie tylko zamki i pałace z fotografii czy filmów, często oddalone o dziesiątki, setki kilometrów. To również kamienice, mosty, parki, które mijamy codziennie w drodze do pracy lub szkoły.
Zasady konkursu
Plakat może być wykonany w dowolnej technice. Prace należy przesyłać za pomocą formularza zgłoszeniowego do 31 marca 2024 roku.
Zgłoszenia będą oceniane przez jury, w skład którego wchodzą:
- * Michał Laszczkowski, Dyrektor NIKZ;
- * Maciej Graczyński, Wiceprezes Zarządu firmy AMS;
- * Bożena Pysiewicz, Kuratorka Muzeum Plakatu w Wilanowie, Oddział Muzeum Narodowego w Warszawie;
- * Patryk Mogilnicki, ilustrator i rysownik;
- * Anna Wieluńska, typografka, kierowniczka pracowni projektowania krojów pisma na warszawskiej ASP;
- * Anna Nowokuńska-Maksymiuk, architektka, projektantka systemów informacji wizualnej, członkini zarządu STGU.
Nagrody
Dla laureatów przewidziane są nagrody pieniężne:
- * I miejsce: 5 tys. zł,
- * II miejsce: 3 tys. zł,
- * III miejsce: 2 tys. zł.
Dodatkowo, praca nagrodzona I miejscem zostanie zaprezentowana na nośnikach reklamowych AMS w sześciu największych miastach w Polsce.
Misja konkursu
Pokazując zabytki ważne dla lokalnych społeczności, wspólnie ze Stowarzyszeniem Twórców Grafiki Użytkowe i firmą AMS, chcemy zwrócić uwagę na ich piękno i przede wszystkim dać im należne miejsce w szerokiej świadomości – mówi dyrektor NIKZ, dr Michał Laszczkowski. - Niestety, często pozostają one niezauważone, a zależy nam, by ludzie byli dumni ze swojego dziedzictwa. Wyprowadźmy lokalne zabytki na ulice największych miast!
Błysk i cekiny czyli gwiazdy w Cannes
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?